Jesteś zainteresowany planowaniem eventów, wydarzeń masowych, imprez? Chcesz zająć się tym zawodowo ale nie wiesz od czego zacząć? Organizacja imprez jest niezwykle skomplikowanym i czasochłonnym przedsięwzięciem, szczególnie na początku. Niezależnie od tego, czy marzy ci się kariera Event Plannera, czy zorganizowanie wydarzenia zostało powierzone właśnie Tobie, warto jest zapoznać się z podstawami, o których nie można zapomnieć w kontekście planowania wszelakich imprez.

Żartobliwie mówi się, że osoba odpowiedzialna za zorganizowanie danego wydarzenia musi mieć sześć par oczu, rąk i nóg. Organizacja imprez nie należy od najprostszych zadań, jednak tak jak wszystkiego i tego można się stopniowo nauczyć i wyrobić nawyki, pomocne w późniejszej pracy. Wstępem do listy obowiązków będzie m.in. zapewnienie ochrony, opieki medycznej, uzyskanie wszelakich zgód i pozwoleń. Później trzeba zastanowić się nad techniczną stroną eventu. Będzie to w głównej mierze nagłośnienie, oświetlenie i scena. To właśnie tymi trzema zagadnieniami zajmę się w dzisiaj artykule.

Nagłośnienie

Nie jest tajemnicą, że praktycznie każdy event potrzebuje odpowiedniego nagłośnienia. Dźwięk musi być dobry jakościowo, wyraźny i powinien być słyszalny z każdego punktu sali/pomieszczenia. Jeśli nie zadbamy o ten punkt, nawet najlepiej zorganizowana impreza może skończyć się fiaskiem. Nasz event może nie budzić pozytywnych skojarzeń, jeśli uczestnicy nie będą dokładnie słyszeć co mówi osoba prowadząca czy zaproszeni goście. Dodatkowo, sprzęt trzeba dostosować zarówno do warunków jak i akustyki miejsca.

nagłośnienie eventu

Dużym ułatwieniem będzie wynajęcie sprzętu nagłośnieniowego wraz z ekipą, obsługą techniczną. Jednak, jak wybrać odpowiednich partnerów biznesowych? Zwróć szczególną uwagę na oferowany przez nich sprzęt (markę, parametry techniczne). Ważne jest również doświadczenie firmy w organizacji imprez. Możesz poprosić o portfolio, zdjęcia czy materiały wideo ukazujące ich pracę. Decydując się na konkretne osoby, dokładnie opisz miejsce, w którym będzie odbywać się event, podaj orientacyjną kubaturę pomieszczenia oraz ilość miejsc/przewidywaną liczbę gości.

Scena

Organizacja imprezy to również ustalenie wielkości sceny, jej wyglądu i umiejscowienia. Wszystko to zależny od docelowego miejsca. Inaczej organizuje się estradę na świeżym powietrzu, a zupełnie inaczej w małym pomieszczeniu, np. sklepie czy kawiarni. Na dworze potrzebna będzie scena z zadaszeniem (w razie niepogody). Do wyboru zazwyczaj mamy dach jedno lub dwuspadowym. Jeśli Twój event ma się odbyć się w pomieszczeniu zamkniętym, niezbędne będą takie elementy jak trawersy aluminiowe, na których instaluje się sprzęt oświetleniowy i nagłośnienie. Na życzenie klienta (w ty przypadku np. Event Plannera), wynajmując scenę możesz również poprosić o specjalne barierki odgradzające widownię od centrum wydarzeń.

W przypadku estrady również możesz skorzystać z firmy specjalistycznej (trudno, abyś sam zakupił scenę i w zasadzie nie ma takiej potrzeby). Pamiętaj o sprawdzaniu jakości sprzętu i potrzebnych atestów, tak aby zachować wszystkie środki ostrożności. Podobnie jak w przypadku nagłośnienia, wybieraj firmy z doświadczeniem lub sprawdź jakie imprezy obsługiwali dotychczas.

Oświetlenie eventu

Oświetlenie jest niezwykle istotnym elementem, o którym można łatwo zapomnieć. To właśnie ono nadaje klimatu i „maluje” atmosferę. Event udekorowany światłem nie potrzebuje wiele innych ozdób. Światło przede wszystkim stanowi integralną część ze sceną. Oświetlenie zapewnia odpowiednią oprawę wystąpień. Dostosuj je zarówno do charakteru imprezy, jak i całej koncepcji. Pamiętaj, że innego sprzętu używa się do wydarzeń na świeżym powietrzu, a innego do tych zamkniętych. Sprawdź ofertę firm profesjonalnie zajmujących się oprawami świetlnymi. Nie jest to nowość, gdyż między innymi coraz więcej Młodych Par decyduje się na usługi tego typu na swoim weselu.

event

Jak widać, organizacja imprez nie jest projektem łatwym i szybkim w realizacji. Nagłośnienie, scena i oświetlenie to najważniejsze techniczne aspekty do zorganizowania. Pamiętaj- trening czyni mistrza. Organizacja pierwszej imprezy może wydać się niezwykle trudna, jednak z czasem, nabierzesz doświadczenia i nawiążesz odpowiednie kontakty z firmami zewnętrznymi. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *